На Вељко Беливук, кому со други членови на неговата криминална организација му се суди за најмалку седум убиства, возел блиндирано БМВ, кое може да издржи дури и удар на град!
Станува збор за модел кој чини приближно 300.000 евра, кој има шести степен на заштита и практично е неуништлив.
За каков автомобил станува збор доволно говори и фактот што ниту претседателот Александар Вучиќ нема вака заштитено возило. Наводно, тоа е специјално направено за Беливук во Турција, преку локалниот клан кој на кавканците им го предал лидерот на Скаларинците Јован Вукотиќ, кој беше убиен на 8 септември, дознава српскиот телеграф.
Плоча под моторот
Вељко Беливук, како што се сомневаат истражителите, со тоа што БМВ имал најдоверливи разговори лице в лице со неговите најблиски соработници, склучувал ликвидации и транспорт на дрога.
– Турските експерти создадоа таков степен на заштита што сигналот на мобилниот телефон се прекинува штом вратата ќе се затвори. На овој начин тој можеше да разработува крвави планови без страв од прислушување. БМВ-то е тешко дури седум тони, па полицијата морала да повика специјален кран за да го пренесе на паркингот на Управата за управување со одземен имот – вели извор од истрагата.
На прв поглед, автомобилот не се разликува од стандардниот модел, но ова е само мамка за потенцијалните напаѓачи. Целиот е покриен со челичен оклоп, дебел 10 сантиметри, со преклопувања на секоја плоча и рабови за максимална заштита. На официјалната веб-страница на познатиот германски производител на автомобили е наведено дека стандардниот тип на ролетна е заштитен од експлозија на ТНТ до 15 килограми на растојание од четири метри.
– Масивната алуминиумска плоча под возилото ги штити моторот и шасијата од експлозивни направи како рачни гранати. Возачот и патниците во автомобилот се целосно безбедни дури и при најопасните напади бидејќи во оклопот не може да се пробие ниту противтенковска граната. Исто така, стандардните прозорци се заменети со стакло засилено со поликарбонат со дебелина од 33 мм – прецизно објаснува изворот од истрагата.
Возење на бандажи
BMW-то на Беливук има цела палета на заштитни системи. Ваквото специјално стакло обезбедува заштита и по експлозија, а автомобилот има можност херметички да ја затвори кабината со систем за филтрирање на воздухот во случај на хемиски напад.
Во случај напаѓачите да успеат да ги дупнат гумите на слепите, Беливук и неговите придружници сепак ќе можат да избегаат. Имено, автомобилот има специјални бандажи со челични влошки на кои сепак може да вози уште 80 километри со брзина од 90 километри на час.
Оклоп зад задните седишта
Само прозорецот на возачот може да се подигне електрично. Има четири седишта и бројни безбедносни механизми. На пример, преградата во близина на багажникот е блиндирана и обезбедува дополнителен слој на заштита за патниците на задните седишта.
– Дури и ноќното возење во случај на напад не е проблем бидејќи и фаровите се заштитени од куршуми – заклучува извор од истрагата.
Различни нивоа на заштита
Б4 – Таканаречениот мек оклоп штити од муниција од пиштол и револвер (магнум, тетејац, скорпија, узи…)
Б5 – Заштитува од термо-монисти кои пробиваат оклоп од калашникови и снајперски куршуми
Б6 – Отпорен на рачни гранати фрлени директно на покривот или под возилото и на удар на вода
Марко Ницовиќ, поранешен директор на белградската полиција, вели дека луѓето од криминогената зона не возат добро заштитени автомобили само за да го спасат својот гол, туку и за престиж.
– Да покаже дека е газда кој има повеќе опрема од неговиот конкурент. Меѓусебно се импресионираат за тоа кој има подобра заштита на секое ниво – истакнува Ницовиќ.
Ниво на заштита:
– Оклоп со дебелина од 10 см
– специјално стакло од 33 m
– бандажи на кои можете да возите 80 километри со брзина од 90 km/h
– фарови отпорни на куршуми
– оклопна преграда во близина на багажникот
Дека Беливук првенствено мислел на себе докажува и фактот што неговиот прв соработник морал да се задоволи со „обично“ блиндирано БМВ. Имено, автомобилот во кој се возел Марко Миљковиќ Месар е отпорен на куршуми, но не и на експлозивни направи.
Како беше убиен Сале Мутави
Во блиндиран автомобил возел и претходникот на Веља на трибината на Партизан и шеф на криминалната организација, Александар Станковиќ, но ни тоа не му помогна. На улицата Бачванска, на 13.10.2016 година, кога ја намалил брзината на семафор, двајца напаѓачи скокнале пред неговото „ауди“ и го изболеле со 54 куршуми.
Иако очекувал напад и на себе имал панцир, и блиндирано стакло на автомобилот, убијците сите куршуми ги истуриле во круг од само 35 сантиметри и така го скршиле прозорецот.