Кои автомобили поскапеа најмногу во последните години?

Моделите од сегментот „Ц“ забележаа најголемо зголемување на цената за периодот од 2002-ра до 2020-та година, според студијата на германското издание „Automobilwoche“. Тоа е дури 63%, додека во исто време автомобилите од „Б“-сегментот поскапеа за 59%.

Зголемувањето на цените се објаснува со вклучување на голем број нови технологии и опрема за да се обезбеди сигурност во модерните возила, како и нивна електрификација, како и фактот дека потрошувачите сѐ повеќе избираат високо ниво на опрема.

Податоците на „JATO Dynamics“ покажуваат дека просечната цена на хечбек од „Ц“-сегмент, на пример, „Ford Focus“, „Opel Astra“, „Peugeot 308“, „Renault Megane“, „Toyota Corolla“ и „Volkswagen Golf“ во 2002-ра година изнесувала 18.000 евра, а во 2020-та година е близу 30.000 евра. Ова е за 63% повеќе.

Без електрифицирани модели, цените на автомобилите со мотори со внатрешно согорување за овој период се зголемија за 53%. Растот е доста сериозен, и во овој случај инфлацијата не се разликува. Ако, сепак, е вклучена во сметките, станува јасно дека 18.400 евра од 2002-ра година изнесуваат 24.756 евра во 2020-та година. Ова покажува дека зголемувањето на просечните цени на компактните автомобили е 21%, што се објаснува со голем број фактори.

Главниот е трошокот за развој на модерни автомобили, кои значително скокнаа за две децении. Производителите ги следат строгите стандарди за емисија на штетни гасови со тоа што создаваат почисти мотори со додавање електрифицирани системи. Сериозни средства одат за софтвер и други компоненти кои се потребни за инфозабавни и „ADAS“ системи, вклучувајќи голем број сензори и камери.

Друг важен фактор е тоа што луѓето имаат тенденција да купуваат сѐ поскапи верзии на модел во споредба со претходниот. Експертите на „JATO Dynamics“ посочуваат дека широката употреба на лизинг го прави високото ниво на опрема попривлечно за клиентите, бидејќи дополнителните карактеристики додаваат мала сума на она што купувачот го плаќа секој месец.

Ако го погледнеме бестселерот во Европа „VW Golf“, неговата просечна цена е зголемена за 22% во периодот 2002-2010 година и за уште 37% во периодот 2010-2020 година. Ова главно се должи на различните хибридни варијанти на моделот, кои се продаваат доста добро, како и верзиите со високи перформанси како што се „GTI“, „GTD“, „GTE“, „GTI Clubsport“ и „R“.

Што се однесува до пониската класа – сегментот „Б“, таму цените се зголемуваат на сличен начин. Моделите како „VW Polo“, „Ford Fiesta“, „Opel Corsa“, „Toyota Yaris“ и „Renault Clio“ поскапеа за 59%, откако нивната просечна цена во 2002-ра година беше 13.000 евра, а во 2020-та година е 21.000 евра. За „Polo“, вредноста скокна за 18% во периодот 2002-2010 година и за 35% во периодот 2010-2020 година.