Големи критики за Google: Оние кои не им се мили, едноставно може да исчезнат од интернет

Simferopol, Russia - August 7, 2014: Google biggest Internet search engine. Google.com domain was registered September 15, 1997.

Google спроведува експеримент во Австралија, кој, според неговите критичари, само ја докажува неговата неверојатна моќ и монопол.

Google и Facebook веќе подолго време се во војна со австралиската влада, која им се заканува со закон со кој се бара технолошките гиганти да им плаќаат на порталите и медиумите за да ја прикажат нивната содржина. И двете компании се противат на ова, а „Google“ минатата година коментираше дека ова може да го промени начинот на кој австралијците пребаруваат на интернет, додека „Facebook“ нагласи дека со ваков закон може да се забрани споделување на содржина од локалните медиуми на нивната мрежа.

Што точно може да се промени при сурфање и пребарување во Австралија, дознавме благодарение на експериментите на Google спроведени во таа земја. Според компанијата, во неколку експерименти се вклучени околу еден процент од корисниците на нивниот пребарувач во Австралија, со цел „мерење на влијанието на медиумскиот бизнис врз пребарувачот на Google и другите медиуми“ и ќе траат до почетокот на следниот месец.

Во пракса, се чини дека, на пример, кога корисниците бараат резултати од австралиската верзија на The Guardian, таа страница нема да се појави меѓу резултатите од пребарувањето, туку само нејзините врски на Twitter и Facebook. Овој начин на филтрирање содржина од Google, односно не прикажување на содржината на дел од медиумите, наиде на голема критика. Така, од „Nine“, издавачот на „Sydney Morning Herald“, веруваат дека со овој потег Google ја покажа својата неверојатна моќ на пазарот затоа што може да направи компаниите што не се на нивна милост едноставно да исчезнат од интернет. Тие исто така беа обвинети за монопол затоа што со негирање на пристапот до важни информации, тие покажуваат како можат да влијаат на важната содржина и информации до кои пристапуваат Австралијците.

Google вели дека со нетрпение очекува да работи со комитетот на Сенатот, издавачите и законодавците за да се постигне фер договор, што би бил во интерес на сите Австралијци. Сепак, предложениот деловен модел е крајно проблематичен, во кој тие ги споменуваат само трошоците на медиумите, а не трошоците на „Google“ и сметаат дека предлогот според кој Google би требало да плати за прикажување, радикално ќе го промени начинот на пребарување на интернет.

Иако не е тешко да се претпостави дека експериментите на компанијата може да бидат еден вид предупредување за медиумите и регулаторите, со што сакаат да покажат што може да се случи ако нивните резултати не се појават на пребарувачот. Од американската компанија велат дека прават десетици илјади експерименти секоја година, така што во тој потег нема ништо необично.