Балканот и Латинска Америка – новите производствени центри на модата

Водечките компании за облека и обувки го преместуваат производството во земји поблиску до нивните продавници во САД и Европа, откако новите случаи на Ковид-19 во Виетнам и Кина го забавија или затворија производството неколку недели порано во оваа година, пишува „Reuters“.

Информациите стануваат јасни во услови на огромни доцнења во снабдувањето кои ги зголемуваат трошоците и ги принудуваат компаниите да ги преиспитаат своите глобални синџири на снабдување и евтините производствени центри во Азија.

Google search engine

Друг пример за тоа е шпанскиот моден трговец „Mango“, кој за „Reuters“ изјави дека го „забрзал“ процесот на зголемување на своето локално производство во земји како Турција, Мароко и Португалија. Во 2019-та година, компанијата во голема мера ги произведуваше своите производи во Кина и Виетнам. Сепак, од „Mango“ за агенцијата изјавија дека „значително“ ќе го прошират бројот на производи произведени во Европа во 2022-ра година.

Слично на тоа, американскиот трговец на мало на чевли, „Steve Madden“, минатата недела рече дека го прекинува производството во Виетнам и префрла 50 отсто од производството на чевли во Бразил и Мексико од Кина. Компанијата за гумени сандали „Crocs“ минатиот месец соопшти дека го преместува своето производство во земји како Индонезија и Босна.

Украина, Романија, Бугарија, Чешка, Мароко и Турција се некои од земјите кои привлекуваат нов интерес кај производителите на облека и обувки, иако Кина продолжува да произведува голем дел од облеката за американските и европските модни синџири.

„Гледаме голем раст во транспортот на авиони и камиони во поранешните советски републики… голем раст во Унгарија и Романија“, рече Бери Конлан, извршен директор на „Overhaul“, компанија за управување со ризик од синџирот на снабдување.

Извозот на облека од Турција се очекува да достигне 20 милијарди долари во оваа година, што е рекордно високо ниво поради скокот на нарачките од Европската унија, според податоците на турската „Union of Chambers Clothing and Garment Council“. Во 2020-та година, извозот беше вреден 17 милијарди долари.

Во Босна и Херцеговина, извозот на текстил, кожа и обувки достигна 739,56 милиони марки (436,65 милиони долари) во првата половина на 2021-ва година, што е над вкупниот број за цела 2020-та година.

„Многу компании од Европската Унија, која е наш најважен трговски партнер, бараат нови добавувачи и нови синџири на снабдување на балканскиот пазар“, рече професорот Мурис Поздераче, секретар на здружението за текстил, облека, кожа и обувки во Босна и Херцеговина.

Во Гватемала, каде што „Nordstom“ префрли значително производство на својот личен бренд во 2020-та година, извозот на облека беше нешто повеќе од 1 милијарда американски долари на крајот на август оваа година, што е зголемување за 34,2% од 2020-та година и 8,8% во споредба со 2019-та година.

Се разбира, многу компании сè уште во голема мера се потпираат на Виетнам, каде што неодамнешното исклучување на производството доведе до значителни нарушувања. Виетнамската влада во октомври рече дека нема да ја исполни својата цел за извоз на облека во оваа година – со 5 милијарди долари во најлошото сценарио – поради влијанието на ограничувањата на коронавирусот и недостигот на работна сила.

Фабричките инспекции во Виетнам, репер за производствени нарачки од трговците на мало, паднаа за 40% во третиот квартал од вториот, а производството брзо се пресели во Бангладеш, Индија и Камбоџа во текот на тие месеци. Нивоата на инспекција во Виетнам сè уште беа ниски во четвртиот квартал, благо пораснаа кон крајот на октомври, рече Метју Лабас, потпретседател на „QIMA“, ревизорска фирма за контрола на квалитетот и синџирот на снабдување што претставува повеќе од 15.000 брендови.

Производителите на облека „VF Corp“ и опрема за отворено „Columbia Sportswear“ се меѓу компаниите кои предупредија дека ќе има одложувања во есенските и пролетните колекции, а во некои случаи и недоволно опсег при големина. Производителот на чанти „Michael Kors“, „Capri Holdings“ минатата недела изјави дека нема да ги има залихите што ги сака за божиќната сезона. Компанијата за спортски производи „Under Armour“ минатата недела соопшти дека ги откажува нарачките за купување од Виетнам само за да им помогне на „фабриките да закрепнат и да стигнат до чекорот“.

- АУДИО РЕКЛАМА -