Петмината разбојници ги искршиле прозорите на познатиот хотел Риц Карлтон во текот на вчерашниот ден во 18:30 часот по локално време и „влетале“ во просторијата со скапоцен накит од каде што побегнале со пленот вреден над 3 милиони евра.

Париската полиција успеала да фати тројца од нив, додека останатите двајца побегнале со накитот на скутер.

Според досегашните информации кои што ги пренесуваат француските медиуми, никој не бил повреден за време на големиот грабеж кој сведоците го опишале како „филмски“.

Сведок открил дека ги слушнал келнерите како во паника им викаат на гостите да се засолнат, додека во меѓувреме маскираните разбојници оделе кон просторијата со скапоцености. Еден од нив бил со скијачка маска и секира во раката.

29-годишната Американка Дон Вотсон од самото раѓање била член на озлогласениот култ "Божји деца", во кој своевремено биле и познатиот актер Хоаким Феникс и Рози МекГоуан. Од култот побегнала на 13 години, но и денес ги чувствува последиците.

Додека другите 6-годишни девојчиња си играле со барбики, Дон Вотсон учела за сексот. Додека другите девојчиња гледале цртани филмови, таа гледала снимки за возрасни. Кога другите девојки почнувале да излегуваат во град, таа седала меѓу четири ѕида под закана дека ќе биде казнета како излезе. На крајот и "пукнал филмот" и побегнала. 

"Секако дека не влегов по своја волја во таа комуна зад која се криеше култ, секта. Од мала учев се за сексот. Смислата на култот е да се возвиши Бог преку сексот. Учевме дека Бог е љубовта која кон него мора да ја искажуваме преку секс. Девојчињата мораа секој ден да играат околу "чичковците", како што ги нарекуваа постарите мажи кои уживаа со нас. Бев злоставувана во секој поглед. Емотивно и духовно. Додека другите деца учеа како се четкаат заби, ние ги учевме тајните на сексот", вели Дон.

Откривајќи дека најмногу сакала кога останувала сама, денес смета дека тоа било класично бегство на едно девојче од суровата и болна реалност. Култот "Божји деца" во 1968. година го основал Дејвид Брент Берг.

"Тој беше многу мрачен човек. И пред да го основа култот имал проблеми со своите деца. Ги злоставувал. Бил исфрлен од црквата бидејќи сакал да има неколку жени. Така ја основал оваа комуна која прераснала во секта. Бараше да го викаме Отец Дејвид. На други мажи им даваше фотографии од голи жени, кои потоа ни ги покажуваа на нас, велејќи ни дека така ќе изгледаме кога ќе пораснеме", вели оваа денес насмеана жена.

 

Дон вели дека во култот никогаш немала маж на кој може да се потпре, некоја татковска фигура. Всушност, никој не и бил близок освен едно куче во кое гледала со часови. Најтешко и паѓал "бесчувствителниот риболов".

"Имавме по 12 и повеќе години. Тогаш моравме да одиме во град, секако, со придружба, и на улица да ловиме мажи со кои потоа ќе имаме контакт, кој ќе заврши со плаќање на услуга. Култот оправдување за ова наоѓаше во тоа дека од нешто заедницата морала да постои. Дејвид лесно ги убедуваше жените да го работат тоа под изговор дека, ако одбијат да одат во град, Бог повеќе нема да ги сака. Кој не го слушаше, беше праќан во соба под казна. Еднаш бев непослушна и ме камшикуваа до степен што целата нога ми беше модра и крвава. Тогаш ја прашав мајка ми: "Дали е ова љубов кон Господ?". Таа молчеше", раскажува Дон.

Бранејќи ја својата мајка Дон нагласила дека таа често не знаела што се случува во култот, бидејќи ја праќале да пее во барови и да ги забавува гостите.

"Мајките во главно не беа тука за децата. Затоа нас не чуваа чичковците кои сексуално не вознемируваа. Ни беше забрането да учиме, да читаме книги. Се беше организирано со цел перење на мозок. Исфрустрирана од неможноста да учам, почнав да се искрадувам од собата и да одам во град. По враќањето купував цигари и музика. Еминем беше еден од првите музичари кои ги открив", вели таа.

 

Кога наполнила 13 години, Дона сфатила дека се наоѓа на раскрсница,

"Дојдов до точка кога самата си реков: Знаеш што? Ако е надворешната цивилизација грозно место, ако Бог ме казни и ми суди, тогаш ќе одам во пеколот. И тоа повеќе не ме интересира. Враќањето во нормалниот свет ми падна тешко. Не можев да се снајдам. На почетокот лутав и се барав себеси. Во култот останаа мајка ми и брат ми, а јас менував старатели во Бразил. Барав домови на луѓе кои исто така побегнале. Тие ми помагаа, иако во една таква куќа бев силувана кога имав 15 години. Со време повторно се споив со моето семејство, бидејќи и тие побегнале, па се запишав на психологија", вели Дон.

 

Пред две години ја основала непрофитабилната организација "Институт Дон Вотсон".

 

"Сакав да им помогнам на сите кои на овој или оној начин биле злоставувани, не само како членови на секта. Ги учам да простуваат, да се пронајдат себеси, да не го забораваат минатото, бидејќи тоа секогаш ќе биде дел од нив", заклучила таа.

Роуз МекГоуен и Божјите деца

Популарната актерка своевремено ги раскажала своите искуства во култот.

"Моите родители Тери и Даниел му беа фантастично посветени на Исус и сакаа да бидат дел од комуната. Така сум родена во култот во кој ги минав првите 9 години од животот. Бев одвоена од нив. Немаше весници, телевизии. Секогаш бев во некој вид на мрак. Иако верував во Бог, не го доживував како другите во култот. Знаев дека еден ден ќе се откажам од него. Еднаш во знак на протест ја запалив Библијата. Од мала гледав сексуални сцени од мажи и жени. Ми се грозеше од жените. Си велев дека никогаш нема да бидам таква. Со семејството го напуштив култот кога дојде моментот децата да имаат секс со возрасните", рекла Роуз.

Законот за употреба на јазиците во следните седум дена е во рацете на претседателот на државата Ѓорге Иванов кој треба да го потпише указот за негово прогласување за да може законот да биде објавен во Службен весник и официјално да стапи на сила.

Надлежностите на претседателот на државата и роковите за попишување на указите за прогласување на законите се регулирани во Уставот, Деловникот на Собранието и во Законот за Собрание.

Ако Претседателот на Републиката не го потпише указот за прогласување на законот во тој случај, Собранието повторно го разгледува законот и доколку го усвои со мнозинство гласови од вкупниот број пратеници, претседателот на Републиката е должен да го потпише указот.

Претседателот на Републиката е должен да го потпише указот и доколку законот се донесува со двотретинско мнозинство гласови од вкупниот број пратеници.

Како што кажа Иванов во новогодишното обраќање, со овој закон, заради краткорочни политички поени се доведуваат во прашање трајните интереси на Република Македонија и македонскиот народ.

- Прво, барањето за двојазичност е апсолвирано со амандманот 5 од Уставот на Република Македонија, кој произлезе од Рамковниот договор, каде се регулира прашањето за службениот јазик во Република Македонија. Колку што е опасно неспроведувањето на Рамковниот договор, толку е опасно и излегувањето од рамката што тој ја предвидува. Ќе потсетам дека Република Македонија е унитарна држава на сите нејзини рамноправни граѓани, Македонци, Албанци, Турци, Срби, Власи, Роми, Бошњаци, христијани, муслимани, Евреи и атеисти. Тоа е она по што сме различни од другите - изјави Иванов во новогодишниот говор во Собранието.

Предлог-законот за употреба на јазиците содржи 25 члена. Тој предвидува во сите органи на државната власт, како централни институции, јавни претпријатија, агенции, дирекции, установи и организации, комисии и правни лица што вршат јавни овластувања, службен јазик освен македонскиот јазик и неговото писмо, да биде и албанскиот јазик, односно јазик кој го говорат најмалку 20 посто од населението.

Станува збор за примена во комуникацијата, употребата и во сите постапки на граѓаните пред сите органи што ја сочинуваат државната власт (Собранието, претседателот и Владата, судството, јавното обвинителство), Уставниот суд, народниот правобранител, во изборниот процес, образованието, науката, здравството, културата, при примената на полициските овластувања, радиодифузната дејност, нотаријатот, извршувањето, инфраструктурните објекти, матичната евиденција, личните документи, финансиите, економијата, како и во други области.

Стенограмите од седниците на Собранието и Владата, седниците на работните тела, како и другите материјали и документи, се предвидува да се издаваат и да се чуваат на македонски и на албански јазик. Покрај на македонски, интернет-страниците на институциите треба да бидат и на албански јазик. Називите на институциите и нивните подрачни единици во единиците на локалната самоуправа, во кои најмалку 20 отсто од граѓаните зборуваат службен јазик поинаков од македонскиот, како и во Скопје, ќе бидат напишани на македонски јазик и неговото кирилско писмо и на албански јазик. Називите ќе бидат со иста големина и фонт, при што називот на македонски јазик и писмо ќе биде напишан прв.

Книжните и кованите пари, како и поштенските марки, ќе содржат симболи што го претставуваат културното наследство на граѓаните што го зборуваат македонскиот јазик и неговото кирилско писмо и на албански јазик. Истото важи и за поштенските марки, уплатниците, фискалните извештаи издадени од институциите, фактурите, бандеролите. Униформите на полицијата, пожарникарството и здравството во Скопје и во општините каде што живеат 20 отсто Албанци исто така ќе бидат двојазични.

Во судските, управните, извршните постапки, постапка за извршување санкции, предистражни и истражни постапки, кривични и прекршочни постапки, парнични и вонпарнични постапки, како и другите постапки пред судовите, јавните обвинителства како и сите други органи, тела и институции, се применуваат македонскиот и албанскиот јазик. Во постапките пред нотар, нотарските исправи и заверките ќе се издаваат на македонски и на албански јазик.

На граѓаните што зборуваат јазик поинаков од македонскиот помалку од 20 отсто од граѓаните на Република Македонија образецот на личната карта и пасошот се печатат и на јазикот и писмото што го користи граѓанинот. Име на улица, плоштад, мост и на друг инфраструктурен објект во сите единици на локалната самоуправа каде што најмалку 20 отсто од граѓаните зборуваат јазик поинаков од македонскиот, како и во Скопје, ќе се пишуваaт на македонски и на албански јазик.

Заради остварување на целите на овој закон, се основа агенција за примена на јазикот надлежна за стандардизирање и изедначена употреба на јазикот што го зборуваат најмалку 20 отсто од граѓаните, со помошни тела за поддршка на институциите. Освен тоа, се предвидува и формирање инспекторат за употреба на јазиците во состав на Министерството за правда. Во предлог-законот предвидена е глоба во износ од 4.000 до 5.000 евра за органите, како и сите други институции за непочитување на одредбите од овој закон. Глоба во износ од 30 отсто од одмерената ќе му се изрече на службеното лице и на одговорното лице за непочитување на законот.

Големо разочарување од изгласувањето на предлог законот со сите спорни одредби кои се уште не се разгледани од страна на Венецијанската комисија и со многу поголем опфат од едноставно комуницирање на граѓаните кои не се од македонска националност со државните институции како што тоа наивно и бенигно го објаснуваше Зоран Заев.

Со изгласувањето на предлог законот за употреба на јазиците Македонија станува двојазична држава со тоа што јазикот на граѓаните што го говорат со над 20% ќе влезе во службена употреба во сите државни институции, односно како во градот Скопје така и во сите населени места каде има население од друга заедница од над 20%. Сепак, тоа што најмногу загрижува е загрозувањето на унитарниот карактер на Република Македонија со примената на албанскиот јазик на државните пари, како на книжни така и на ковани со симболи на заедницата од над 20% и нејзиниот јазик и писмо каде за тоа ќе има услови.

Со тоа се создава една бизарна состојба, парите во општина Чаир на пример ќе бидат на македонски и албански, но какви ќе бидат да речеме во Гевгелија, дали истите ќе влезат во платниот промет и што ако во местата каде живеаат Албанци или друга етничка заедница од над 20% дојдат пари кои се само на македонски јазик, дали ќе бидат прифатени во продавниците?

Дополнителни причини за загриженост се и одредбите со кои се предвидува јазикот на заедницата до 20% да биде дел и од униформите на полицијата, противпожарната служба, на лекарските униформи, на територија на град Скопје и сите други места кои ги исполнуваат наведените услови. Членот 8 од предлог законот е најспорниот и токму тој беше дел од законското решение кое го изгласаа пратениците иако експертите најмногу за него упатуваа критики бидејќи го нарушува концептот на унитарност. Еве како гласи членот 8 со три ставови.

(1) Книжните и кованите пари, како и поштенските марки ќе содржат симболи што го претставуваат културното наследство на граѓаните што го зборуваат македонскиот јазик и неговото кирилско писмо и јазикот што го зборуваат најмалку 20% од граѓаните и неговото писмо.

(2) Поштенските марки, уплатниците, фискалните извештаи издадени од институциите од член 1 став (3) и член 2 став (3) од овој закон, фактурите од институциите од член 1 став (3) и член 2 став (3) од овој закон, бандеролите, се пишуваат на македонски јазик и неговото кирилско писмо и јазикот што го зборуваат најмалку 20% од граѓаните и неговото писмо.

(3) Униформите на полицијата; пожарникарството; здравството; во Скопје и во општините во кои најмалку 20% од граѓаните зборуваат службен јазик различен од македонскиот јазик се напишани на македонски јазик и неговото кирилско писмо, како и на јазикот што го зборуваат најмалку 20% од граѓаните во Република Македонија и неговото писмо.

Како што може да видите ова целосно излегува од насушната потреба на било кој граѓанин да може да го користи својот јазик во службена комуникација со државните и локалните институции и дава сосема нов карактер на државата.

Проширувањето на правото на користење на јазикот се однесува и на судските постапки, предистражните и истражните постапки во обвинителствата, и институциите за санкции при што јазикот што го зборуваат 20% од граѓаните ќе треба да се користи соодветно, а исто така и сите одредби во Службен весник ќе бидат објавување и на истиот јазик покрај македонскиот. Во законското решение влегува и испишување на сите инфраструктурни објекти каде се користи јазикот на 20% од граѓаните покрај македонскиот јазик, како улици, мостови, плоштади и друго. Тоа важи и за аеродромите и граничните премини, како и за сите институции. Опфатени се и документите за лична идентификација, патните исправи, нотарските документи, како и изводите од книгите за матична евиденција.

Се предвидува и формирање на две нови институции, Агенција за за примена на јазикот што го зборуваат најмалку 20% од граѓаните на Република Македонија која ќе се грижи за спроведување на законот со обезбедување на преведувачи и техничка поддршка, како и Инспекторат за употреба на јазиците кој ќе детектира недоследности во спроведување на законот и ќе пропишува глоби на институции соодветно законските одредби.

Следува период на променливо облачно време со повремени врнежи од дожд, на планините од снег. Од сабота кон крајот на денот ќе има спуштање на постудена воздушнa маса, што ќе услови во следните два дена врнежи од снег да има и во некои котлини, особено во северните делови. Врнежите ќе бидат со слаб, а повремено на места со умерен интензитет.

Студената маса ќе ги намали температурите но тоа се уште ќе биде далеку од она на што сме навикнати на средината и крајот од јануари. Ретко кога дневните температури ќе бидат во негатива, а освен врнежи од дожд во Скопје снег најверојатно нема да има. Утринските тмператури најниско ќе се спуштаат до минус 8 а дневните најниско ќе бидат околу 1 степен. Таквото време, според сегашната состојба нема да трае долго.

Речи си идентично ќе биде и во февруари. Од време на време ќе се создадат услови за снег но со оглед на дневните температури кои кон средината на месецот ќе доаѓаат и до 10 степени, не би требало да се очекува снежна покривка. 

Крајот на февруари се очекува да донесе повисоки температури кои во последната недела би можело да достигнат и 15 степени.

Долгорочните прогнози велат дека март ќе биде во рамките на просекот, па дури и потопло.

Во овој месец мраз нема да има а дневните температури ќе достигнуваат и над 20 степени. Се разбира, долгорочните прогнози даваат само ориентација за условите кои би можеле да не очекуваат, а секогаш е можно, некоја студена воздушна маса да донесе изненадување.

Собранието со 69 гласа „за“ го изгласа Законот за употреба на јазици на денешната пленарна седница, на која присуствуваше и лидерот на ДУИ, Али Ахмети.

Законот беше едногласно донесен, односно „за“ гласаа сите пратеници кои се произнесоа на денешната седница. Воздржани немаше, а немаше ни против.

Сепак, при второто гласање, на кое се произнесуваа пратениците од помалите етнички заедници, имаше еден глас воздржан. Како што појасни претседателот на парламентот, Талат Џафери, овој закон се носи со мнозинство пратеници од помалите етнички заедници. Од овие пратениците гласаа вкупно 28, од кои 27 „за“ и еден воздржан.

Покрај пратениците на СДСМ за законот гласаа и сите други пратеници од владината коалиција.

Овие пратеници гласаа ЗА Законот за јазици:

1. Томислав Тунтев – ЗА
2. Анета Симеска – Димоска – ЗА
3. Павле Богоевски – ЗА
4. Костадин Ацевски – ЗА
5. Диме Велковски – ЗА
6. Сашко Атанасов – ЗА
7. Лидија Тасевска – ЗА
8. Милева Ѓорѓиева – ЗА
9. Мирослав Јовановиќ – ЗА
10. Панче Иванов – ЗА
11. Ристе Ташев – ЗА
12. Александар Кирацовски – ЗА
13. Бетиане Китев – ЗА
14. Тања Ковачев – ЗА
15. Васко Ковачевски – ЗА
16. Сашко Костов – ЗА
17. Катерина Кузмановска – ЗА
18. Жаклина Лазаревска – ЗА
19. Мери Лазарова – ЗА
20. Хари Локвенец – ЗА
21. Бранко Маноиловски – ЗА
22. Никица Корубин – ЗА
23. Горан Милевски – ЗА
24. Соња Миракивска – ЗА
25. Горан Мисовски – ЗА
26. Јован Митрески – ЗА
27. Јулиана Николова – ЗА
28. Бери Рабаџиевска – Наумовска – ЗА
29. Илија Николовски – ЗА
30. Стево Пендаровски – ЗА
31. Костадин Костадинов – ЗА
32. Татјана Прентовиќ – ЗА
33. Чедомир Саздовски – ЗА
34. Кети Смилеска – ЗА
35. Славица Шуманска – Митева – ЗА
36. Ирена Стефоска – ЗА
37. Мира Стојчевска – ЗА
38. Фросина Ременски Тошевска – ЗА
39. Благојче Трпевски – ЗА
40. Петар Атанасов – ЗА
41. Ивана Туфегџиќ – ЗА
42. Јагода Шахпаска – ЗА
43. Татијана Лалчевска – ЗА
44. Мухамед Зекири- ЗА
45.Џеват Адеми- ЗА
46.Ејуп Алими- ЗА
47. Али Ахмети- ЗА
48. Амди Бајрам- ЗА
49. Теута Биљаљи- ЗА
50. Африм Гаши- ЗА
51. Артан Груби- ЗА
52. Мерал Узеири-Ферати- ЗА
53. Агим Муртезанов- ЗА
54. Мирсада Емини-Хасани- ЗА
55. Фадил Зендели- ЗА
56. Енес Ибрахим- ЗА
57. Реџеп Мемеди- ЗА
58. Реџаил Исмаили- ЗА
59.Алија Камберовски- ЗА
60. Неџбедин Каремани- ЗА
61. Ѓулумсер Касапи- ЗА
62. Весел Мемеди- ЗА
63. Маја Морачанин- ЗА
64. Ферид Мухиќ- ЗА
65. Самка Ибраимоски- ЗА
66. Сурија Рашиди- ЗА
67. Талат Џафери- ЗА
68. Агим Шаќири- ЗА
69. Шпреса Хадри- ЗА

Овие денови во Туркменистан на сила стапи закон според кој црните автомобили се илегални, па поради тоа започна запленувањето на таквите возила.

Луѓето кои што веќе имаат купено црни автомобили, сега остануваат без нив без воопшто да бидат предупредени од претходно. Туркменистанските власти веднаш започнале со запленување на возилата со црна боја кои што сега се носат на општинските депонии ширум државата.

Овој најблаго кажано трагикомичен закон кој што е донесен во Туркменистан бил изгласан наводно затоа што претседателот на државата Гурбангули Бердимухамедов сака бели автомобили. Претседателот кој што го води еден од најрепресивните режими во светот, инаку вози зелен Бугати Вејрон.

Сепак, на граѓаните чии што автомобили се црни и запленети, понудена им е една можност за да си ги вратат назад автомобилите - мора да ги префарбаат во бела боја и фарбањето на автомобилот мора да биде на нивен трошок.

Државата уште во 2015-та година го забранила увозот на црните автомобили, а на луѓето им било сугерирано да купуваат бели автомобили затоа што „белата боја носела среќа“.

Претседателот Бердимухамедов имал и визија целиот главен град на Туркменистан, Ашгабат да го прекрие со мермер и да го оствари својот сон, туркменистанската престолнина да стане целосно бел град.

25-годишната Индијка Девши Кулшрештна е уапсена откако се обидела да шверцува речиси 500.000 американски долари надвор од државата. Инспекторите го претресле цел нејзин багаж, а под козметиката и чевлите се криел куп со банкноти од 100 долари. Објавено е и видео кое прикажува како инспекторите вадат банкноти од алуминиумска фолија која требало да ги излаже рендген детекторите. 

Благодарение на дојавата, индиските финансиски инспектори го запреле летот на Jet Airways од Делхи до Хонг Конг во понеделникот во два часот по полноќ. Кулшрешта е уапсена, а вчера се појавила на суд.

Финансиските инспектори изјавиле дека кај Кулшрешта пронашле 480.200 долари замотани во алуминиумска фолија. Стјуардесата наводно соработувала со Амит Малхотра, криминален бос од Њу Делхи, од и каде управува со шверцерска мрежа.

Малхотра би ги собрал парите од трговците на злато во Делхи, а потоа преку стјуардеси ги шверцувал во странство. Парите потоа биле враќани во Индија во форма на злато. Малхотра, кој ја запознал Кулшрешта пред шест месеци, исто така е уапсен. Финансиските инспектори се сомневаат дека уапсената стјуардеса не е единствената вработена во Jet Airways која соработувала со шверцерскиот ланец.

Ниту еден член на Советот за спроведување реформи во правосудството не бил консултиран за законските решенија кои Владата ги доставува до Собранието.

Работните групи кои биле формирани не давале информации што работат, а, пак, во законодавниот дом се носат закони без Советот воопшто да ги види. Единствено нешто што поминало на Советот била стратегијата за реформи на правосудниот систем, но и таа точка не била долго разговарана. Професорката Мирјана Најчевска, која даде оставка од Советот, вели дека таа и нејзините колеги биле изиграни и вели дека тој постои само формално, но не е дел од реформирањето.

„Освен за залажување на граѓаните дека одреден број извикани имиња и експерти кои се препознаени како стручни лица во својата област се вклучени во реформите, јас не гледам никаков друг удел во реформирањето на правосудниот систем. Она што повторно ме загрижува е дека повторно реформите во правосудниот систем стануваат политички, односно политичкиот фактор е оној што го има главниот збор во реформирањето на областа во којашто главниот збор треба да го имаат оние кои се занимаваат со правната материја. Да, политичкиот фактор треба да ја даде насоката и да го искаже мислењето за она што треба да се постигне. Меѓутоа, реформирањето, структуирањето на законите, градењето на правосудниот систем, како и поставувањето правни ногарки треба да е направено од правниците со примена на ригидни правила, принципи и критериуми“, рече Најчевска за „Макфакс“.

Професорката Мирјана Најчевска вели дека предлог-законот за судски совет бил разговаран пред Советот за реформи, каде што членовите се судриле за многу базични работи, а со тоа отвориле стручна расправа за начинот на кој судскиот совет ќе дејствува независно. Но, расправата не продолжила, а, пак, професорката не знае што е дојдено во собраниска процедура, а не знае ниту на кој начин тоа ќе е решено. Вториот предлог-закон, кој го бараше СЈО, поврзан со заштитените сведоци, не бил разговаран, а, пак, за законот за укинување на советот за утврдување факти бил исто разговарано, но немало резултат.

„Не знам што е полошо. Претходната власт кажа дека не сака да го слуша стручното, ниту експертското мислење и дека едноставно не им е важно за луѓето од фелата туку дека тие си прават решенија врз основа на она што претставува нивна политичка замисла. Сега имаме власт која вели дека сака да го слушне стручното и експертското мислење, но нема вистинско влијание на тие професионалци. Не знам што е полошо, дали тоа кога власта најотворено и најбезобразно го исклучува професионализмот од работењето или власта која навидим или делумно ги вклучува професионалците, но на некој заден начин повторно ја спроведува својата политичка агенда“, додава Најчевска.

Во однос на прашањето дали треба да постои Совет за следење на имплементација на стратегијата во правосудството, професорката Најчевска вели дека е добро формирањето и учеството на Владата и премиерот во него, но од друга страна, формирани се многу тела коишто создавале хаос во однос на надлежноста и функционалноста, а, пак, впечатокот што го оставаат е дека тие постојат за да кренат прав, а вистинските одлуки да се носат на друго место на нетранспарентен начин.

„По многу години корумпирано судство и систем во којшто судиите се марионети на политичката власт, тешко е да се направи промена во правила на играта и свеста на судиите, но и начинот на дејствување. Судството не е ослободено ниту од оваа власт, но не поради неа, туку поради судиите. Тие се научени да бидат марионети, а, пак, Власта и да сака да ги ослободи, не може. Некој што бил роб со години, не знае како да не биде. Потребни ни се правото, правилата и процедурите, да ја спасиме власта од ропскиот однос на судството и да ги издигнеме судиите на ново независно ниво“, вели Најчевска.